Realistische rijsimulatoren worden gebruikt voor training, testen van voertuigveiligheid & bestuderen van rijgedrag. Hoewel simulatortechnologie de laatste jaren sterk is verbeterd, blijft het uitdaging om het gevoel van beweging van een echte auto na te bootsen. Simulatoren gebruiken een combi van geprojecteerde beelden, geluiden & fysieke bewegingen om een realistische ervaring te creëren. Beperkte bewegingsruimte vanrijsimulatoren maakt het echter moeilijk om het gevoel van beweging volledig na te bootsen.

Het Verbeteren van Realistische Beweging en Ervaring in Rijsimulatoren

Rijsimulatoren besparen kosten, versnellen het ontwerp van nieuwe voertuigen en dragen bij aan het verbeteren van de veiligheid en rijprestaties. Ze worden gebruikt om rijgedrag te bestuderen, alsook de interactie tussen mens & auto en voor training van bestuurders. Om hun realisme verder te verbeteren, gebruiken simulatoren bewegingssystemen en bewegingsalgoritmes om het fysieke gevoel van autobewegingen na te bootsen. Dit project heeft als doel een nieuwe methode voor de bewegingsaansturing te ontwikkelen die consistente beweging realiseert in verschillende rijscenario's. We zullen analyseren hoe verschillende factoren de huidige algoritmes beïnvloeden en de efficiëntie en aanpasbaarheid verbeteren. Een volledig nieuw en realistischer algoritme